Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Kalendář 2023 – fotky českých a slovenských astrofotografů
Josef Jíra Vytisknout článek

Kalendář 2023 – fotky českých a slovenských astrofotografů

Astronomický kalendář ASTROFOTO 2023
Autor: Václav Pavéza

Ježíšek na vás zapomněl? Tak si udělejte radost s kalendářem ASTROFOTO 2023 a vyzdobte si stěnu kanceláře či bytu fotografiemi mlhovin, galaxií, hvězdokup, polární záře či zatmění Slunce. Kalendář nabízí dechberoucí pohledy do krajiny a vesmíru z dílny úspěšných českých a slovenských astrofotografů.

Astronomický kalendář ASTROFOTO 2023 je společným dílem Libora Šmída a Josefa Jíry, členů Západočeské pobočky České astronomické společnosti, pod jejíž hlavičkou se autoři dlouhodobě věnují propagaci astronomické fotografie a historii astronomie. Svými aktivitami tak navazují na prvorepublikovou edici „Knihovna přátel oblohy“ Josefa Klepešty, která vydávala propagační materiály a publikace s astronomickou tématikou.

NGC6946 a hvězdokupa NGC 6939 v souhvězdí Kefea, Tomáš Zábranský Autor: Tomáš Zábranský
NGC6946 a hvězdokupa NGC 6939 v souhvězdí Kefea, Tomáš Zábranský
Autor: Tomáš Zábranský
Kalendář obsahuje snímky českých a slovenských astrofotografů: Jiří Benda, Miloslav Druckmüller, Peter Jurista, Pavol Kollárik, Jan Kroupa, Jakub Lieder, Václav Paveza, Ondřej Podlucký, Lukáš Veselý, Zdeněk Vojč a Tomáš Zábranský.
Kalendář je ve formátu A3 a skládá se z 13 tematických listů a jednoho informačního, který představuje nejenom aktivity Západočeské pobočky České astronomické společnosti.

Vaše objednávky či dotazy zasílejte na pobočkový e-mail info@zpcas.cz (pokud jste členy ČAS, tak do poznámky napište vaše číslo průkazky). Více informací také naleznete na webu Západočeské pobočky ČAS www.zpcas.cz.

Cena kalendáře pro člena ČAS a jiné astronomické spolky je 170,- při osobním převzetí a 270,- včetně poštovného a balného. Cena kalendáře pro nečleny je 220,- při osobním převzetí a 320,- včetně poštovného a balného. Každý další objednaný kus je účtovaný za 170,- Kč. Nákupem kalendáře podpoříte astronomické aktivity Západočeské pobočky ČAS.

Kalendáře jsou zasílány přes službu ZÁSILKOVNA. Kalendáře je možné si vyzvednout osobně v Plzni nebo v Rokycanech dle domluvy. Další možnosti osobního převzetí například v Praze po vzájemné dohodě. Více informací na www.zpcas.cz.

Snímky z astrofoto kalendáře 2023 Autor: Západočeská pobočka ČAS