Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Svět planetek na Kleti
Jana Tichá Vytisknout článek

Svět planetek na Kleti

Hvězdárna Kleť zve o letošních letních prázdninách do Světa planetek. Jmenuje se tak právě připravená nová výstava.

Zajímá vás hledání dosud neznámých planetek, asteroidy křižující dráhu Země, tajuplná obří tělesa v ledových končinách sluneční soustavy, planetky z dálky i planetky zblízka očima kosmických sond, pozoruhodné objevy nového kleťského projektu KLENOT či jména, která jihočeští astronomové vybírají stovkám svých objevů?

Výstava SVĚT PLANETEK je vlastně obrazovou encyklopedií výzkumu planetek složenou z nejnovějších poznatků astronomů celého světa včetně dlouhodobého výzkumného programu Observatoře Kleť v jeho domovském prostředí. Výstava zpestří a rozšíří tradiční exkurze pro veřejnost na Kleti v letní sezóně.

Astronomové z Kleti vybírali z těch nejkvalitnějších zdrojů - unikátní pozemské fotografické a elektronické CCD snímky planetek byly pořízeny dalekohledy na Kleti. Snímky z kosmického prostoru pocházejí z kosmických sond NASA a Hubblova kosmického dalekohledu. Výstava v moderním grafickém řešení spojuje vědecké poznatky získané prostřednictvím nejmodernější techniky s pohledem na záhady i krásy vesmíru.

Termín výstavy je červenec a srpen 2004 v rámci exkurzí pro veřejnost na Kleti. Otevřeno bude každý den kromě pondělí. Jednotlivé prohlídky začínají od 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30 a 15:30 hodin. Exkurze navíc k  výstavě SVĚT PLANETEK jako už tradičně zahrnou ukázky astrofotografií dalších objektů noční oblohy včetně Galerie komet a za jasného počasí pozorování Slunce se slunečními skvrnami dalekohledem. Celou exkurzí provázejí odborní pracovníci a spolupracovníci hvězdárny, pro zahraniční návštěvníky i cizojazyčně.

Výstava SVĚT PLANETEK byla připravena v rámci Grantového programu na podporu rozvoje cestovního ruchu v Jihočeském kraji pro rok 2004.

Foceno afokalne mobilem přes Bresser AR 152/760 mm okular 7 mm