Úvodní strana  >  Novinky  >  Kosmonautika

Kosmonautika

Vít Straka Kosmonautika

V pondělí 13. února můžete na astro.cz sledovat online přenos premiérového startu evropské rakety Vega s devíti satelity na palubě. Raketa má vzlétnout ve startovacím okně mezi 11:00 a 12:30 SEČ, náš přenos začíná v 10:30.
Petr Horálek Kosmonautika

Jak již uvedla některá media, NASA včera uveřejnila soubor překrásných časosběrných videí polárních září pořízených z ISS. Veškerá videa můžete shlédnout na stránkách NASA a pročíst si i podrobný komentář ke každému z nich (anglicky).
Vít Straka Kosmonautika

První start nové evropské rakety Vega byl o několik dní odložen, podle nového plánu se má uskutečnit v pondělí 13. února.
Vít Straka Kosmonautika

Na vrcholek nové evropské rakety Vega již byl připevněn aerodynamický kryt s devíti satelity, které nosič při svém premiérovém startu 9. února dopraví na oběžnou dráhu. Poslední přípravy jsou v plném proudu, na evropském kosmodromu ještě dojde k celkové prověrce systémů rakety a generálce posledních chvil před startem, než přijde čas ostrého pokusu.
Již kompletní Vega na startovací rampě. Autor: ESA
Již kompletní Vega na startovací rampě.
Vít Straka Kosmonautika

Dnes v 01:09 v noci se ke stanici ISS připojila zásobovací loď Progress M-14M s téměř třemi tunami nákladu. Podrobnosti přineseme již brzy.
Vít Straka Kosmonautika

V těchto dnech si připomínáme tři smutná výročí americké kosmonautiky: 27. ledna požár lodi Apollo 1 při předstartovním testu, 28. ledna a 1. února zkázy raketoplánů Challenger a Columbia. Více informací o těchto událostech naleznete ve starším článku na astro.cz.
Petr Horálek Kosmonautika

Ruská kosmická agentura začala vážně vyjednávat s NASA a ESA o návratu na Měsíc. Podle ambiciózních plánů chce Roscosmos i navzdory svým nedávným neúspěchům (především padlé Phobos-Grunt) do následujících 8 let vybudovat na povrchu Měsíce první a zřejmě stálou výzkumnou základnu. Více (anglicky).
Vít Straka Kosmonautika

Kvůli fragmentu čínského satelitu Fengjun se dnes uvažovalo o úhybném manévru stanice ISS, nejnovější sledovací data však ukázala, že pro orbitální komplex fragment nepředstavuje hrozbu.
Vít Straka Kosmonautika

V noci na pátek 20. ledna má z mysu Canaveral odstartovat raketa Delta 4 se satelitem WGS-4, jde o důležitý komunikační satelit americké armády, který bude pomáhat vojenským jednotkám na Středním východě. Start je naplánován na 01:38 SEČ.
Petr Sobotka Kosmonautika

NASA nabídne od 17. února své TV kanály (Public Channel a Media Channel) ve vysokém rozlišení. Výukový program (Education Channel) zatím zůstane ve standardním rozlišení. TV vysílání můžete sledovat na internetu i přes astro.cz.

Aurora Borealis