Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Pobočky  >  Jihočeská pobočka

Jihočeská pobočka

Informace
Sídlo: České Budějovice
příspěvek 100 Kč (snížený 50 Kč)
min. věk: 15 let, vyjímečně i méně
e-mail martin.kakona@gmail.com
www jihocas.astro.cz
Volby
výbor Ing. Martin Kákona (předseda), Ing. Jana Tichá (čestná místopředsedkyně), Bohumír Kratoška (hospodář), Roman Dvořák, Bc. Josef Szylar, Mgr. Jana Jirků, Vlastislav Feik.
minulé volby 9.12.2013
příští volby 2016
volební období 3 roky
Časopis
název JihoČAS
cena 0 (v rámci příspěvku pobočky)
periodicita nepravidelný, obvykle 4x za rok
objednat pro členy pobočky
podmínky zasílání členství v pobočce
www www.jihocas.czcategory/domu/aktuality/category/archiv/

Členové pobočky bez nároku na odměnu zajišťují provoz hvězdáren Jindřichův Hradec a Sezimovo Ústí. Jednotlivci jsou zapojeni do různých pozorovacích programů, jako například pozorování aktivity Slunce a různých radioastronomických pozorování. Členy spojuje zpravodaj JihoČAS a pozorování jsou organizována přes web www.astrozor.cz.

Štítky: Česká astronomická společnost

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 6. 4. do 12. 4. 2020. Měsíc bude v (super)úplňku. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Na obloze lze spatřit vláčky družic Starlink. Před 15 lety byla objevena trpasličí planeta Makemake, druhá nejjasnější po Plutu. Před 60 lety startovala první meteorologická družice TIROS-1. Před 175 lety bylo poprvé fotograficky zaznamenáno Slunce se skvrnami.

Venuša nad sídliskom

Venuša, Plejády a Starlinks. 5s expozícia, 800 ISO, Statív v okne+Canon 350+24/3,5.