Úvodní strana  >  Společnost  >  Uspořádání společnosti  >  Pobočky  >  Pobočka Vysočina

Pobočka Vysočina

Informace
Sídlo: Věžní 1, 586 01 Jihlava
Pobočka působí v celém Kraji Vysočina
příspěvek 50,- Kč (snížený 0,- Kč)
min. věk: dle stanov ČAS
e-mail vysocina@astro.cz
www vysocina.astro.cz
Volby
výbor

Předseda: Jakub Hraníček

Míastopředseda: Miloš Podařil

Hospodářka: Petra Podařilová

Členové výboru: Petr Janovský, Martin Kotěra a Rostislav Štork

minulé volby 19. ledna 2018
příští volby leden 2022
volební období 4 roky

Hlavním cílem Pobočky Vysočina je sjednocovat všechny jednotlivce či skupinky zájemců o astronomická dění v oblasti Kraje Vysočina. Pobočka formálně vznikla rozhodnutím Výkonného výboru České astronomické společnosti 11. ledna 2014. Pobočka Vysočina České astronomické společnosti vznikla z dřívější Pobočky Třebíč, přičemž vznik pobočky podpořila Jihlavská astronomická společnost a Astronomický klub Pelhřimov.

Štítky: Pobočka Vysočina, Česká astronomická společnost

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 6. 4. do 12. 4. 2020. Měsíc bude v (super)úplňku. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Na obloze lze spatřit vláčky družic Starlink. Před 15 lety byla objevena trpasličí planeta Makemake, druhá nejjasnější po Plutu. Před 60 lety startovala první meteorologická družice TIROS-1. Před 175 lety bylo poprvé fotograficky zaznamenáno Slunce se skvrnami.

Venuša nad sídliskom

Venuša, Plejády a Starlinks. 5s expozícia, 800 ISO, Statív v okne+Canon 350+24/3,5.