Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Rozhovory o vesmíru – druhý díl

Rozhovory o vesmíru – druhý díl

Druhý díl vidcastu Rozhovory o vesmíru
Autor: Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU

Podívejte se na druhý díl vidcastu Rozhovory o vesmíru, kde Norbert Werner a Samuel Kováčik z Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky PřF Masarykovy univerzity probírají výsledky družice SRG/eROSITA, návrat pouzder Hayabusa 2 a Chang'e 5, budoucnost měsíčních misí a hlavně důsledky komercializace kosmonautiky.

V druhém dílu našeho vidcastu mluví Norbi se Samuelem o výsledcích rentgenové družice SRG/eROSITA, návratech pouzder misí Hayabusa 2 a Chang'e 5, budoucnosti měsíčních misí a hlavním tématem je demokratizace vesmíru.

Norbi se dělí o své zkušenosti z japonské mise Hitomi a velké mise Evropské vesmírné agentury Athena. Dále pánové probírají nové možnosti nanosatelitů a družic střední velikosti, které úzce souvisí s rozvojem komerčních firem jako je SpaceX nebo Blue Origin. Porovnávají, jak se liší fungování těchto komerčních firem od velkých vesmírných agentur, jako je NASA a ESA. Diskutují na co se můžeme v kosmonautice těšit v následujících deseti letech a zda se díky větší dostupnosti satelitů nezahltí oběžná dráha Země.

Druhý díl našeho vidcastu můžete shlédnout na: https://youtu.be/ypxgOBrI47o

Václav Glos

Doktorand na Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kde zároveň působí jako zástupce pro styk s veřejností. Zabývá se výzkumem slupkových galaxií pod vedení dr. Jungwierta. Ve zbylém čase popularizátor přírodních věd působící na Hvězdárně Vyškov jako demonstrátor večerních programů a správce pozorovací techniky. Spoluzakladatel Astronomického kroužku v Brně.

Štítky: SpaceX, Kosmonautika, Rozhovor, Vidcast, Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU