Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Rozhovory o vesmíru – Posouvání hranic s Chrisem Hadfieldem

Rozhovory o vesmíru – Posouvání hranic s Chrisem Hadfieldem

Šestnáctý díl vidcastu Rozhovory o vesmíru
Autor: Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU

Podívejte se na náš rozhovor s astronautem Chrisem Hadfieldem, který se proslavil zejména hudebním číslem na palubě ISS. Jeho úspěchy ale zdaleka u hudebních výstupů nekončí. Hadfield během svých tří letů navštívil stanici Mir, podnikl dva výstupy do volného prostoru, velel pohotovostní opravě ISS a celkem na oběžné dráze strávil 166 dní.

Obvykle se v Rozhovorech o vesmíru věnujeme spíše astrofyzikálním a astronomickým tématům, ale když se naskytla příležitost popovídat si s astronautem Chrisem Hadfieldem, tak jsme samozřejmě neodolali.

Jelikož o svých dobrodružstvích Chris Hadfield vyprávěl už nespočetněkrát v jiných pořadech, tak jsme se rozhodli rozhovor směřovat spíše k otázkám na aktuální a budoucí dění.

Kromě nového Top Gunu jsme se bavili o osidlování Měsíce a Marsu, jednosměrných letech do vzdálenějších oblastí Sluneční soustavy, životě po návratu z oběžné dráhy a mnohém dalším.

Rozhovor je natočen v angličtině, ale YouTube Vám automaticky zobrazí české titulky.

Video můžete shlédnout na: https://youtu.be/KYXiIfebUGU

Václav Glos

Doktorand na Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kde zároveň působí jako zástupce pro styk s veřejností. Zabývá se výzkumem slupkových galaxií pod vedení dr. Jungwierta. Ve zbylém čase popularizátor přírodních věd působící na Hvězdárně Vyškov jako demonstrátor večerních programů a správce pozorovací techniky. Spoluzakladatel Astronomického kroužku v Brně.

Štítky: Soyuz, Astronaut, Raketoplán, Mir, ISS, Chris Hadfield, Samuel Kováčik, Norbert Werner, Vidcast, Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU