Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Rozhovory o vesmíru – nový vidcast

Rozhovory o vesmíru – nový vidcast

Pilotní díl vidcastu Rozhovory o vesmíru
Autor: Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU

Na Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky PřF Masarykovy univerzity, jsme se pustili do natáčení nového měsíčního vidcastu. V prvním díle probrali Norbert Werner a Samuel Kováčik letošní Nobelovu cenu za fyziku, přítomnost fosfanu v atmosféře Venuše a jako hlavní téma si vybrali horký vesmír.

Už několik let se na našem ústavu každý týden scházíme a diskutujeme nad čajem o novinkách ze světa astrofyziky a zajímavých tématech, na kterých právě pracujeme. Mnohokrát jsme přemýšleli, že něco takového, v trochu odlehčené formě, by mohlo bavit i ostatní československé astronadšence.

A tak jsme to zkusili. Víme, že nejsme rozené televizní hvězdy a že i z technického hlediska se máme ještě čemu učit, ale když je dobrá motivace, tak třeba i výsledek se bude někomu líbit.

Pilotní díl našeho vidcastu můžete shlédnout na: https://youtu.be/XTmTBFJks-w

Václav Glos

Doktorand na Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kde zároveň působí jako zástupce pro styk s veřejností. Zabývá se výzkumem slupkových galaxií pod vedení dr. Jungwierta. Ve zbylém čase popularizátor přírodních věd působící na Hvězdárně Vyškov jako demonstrátor večerních programů a správce pozorovací techniky. Spoluzakladatel Astronomického kroužku v Brně.

Štítky: Rozhovor, Vidcast, Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU