Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. srpen 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. srpen 2010

Anotovaný střed Galaxie

Uznání a copyright: Jamie Fernandez

Nebe směrem ke středu naší Galaxie je zaplněno širokou paletou nebeských podivuhodností, z nichž některé jsou vidět z tmavých míst i obyčejným triedrem. K souhvězdím kolem Galaktického středu patří Střelec (Sagittarius), Váhy (Libra), Štír (Scorpius), Štít (Scutum) a Hadonoš (Ophiuchus). K mlhovinám patří Messierovy objekty M8, M16, M20 a také mlhoviny Dýmka a Kočičí packa. Z otevřených hvězdokup jsou vidět M6, M7, M21, M23, M24 a M25, ale vidět je i kulová hvězdokupa M22. Mezi M7 a M8 je směrem ke Galaktickému středu vidět díra v prachu, za kterou je jasná oblast zaplněná vzdálenými hvězdami, známá jako Baadeho okno. Když umístíte nad snímek nahoře kurzor, tak uvidíte anotovanou verzi snímku.

Štítky: Galaktický střed, Sagittarius, Annotated, Mouse over