Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Rozhovory o vesmíru - Letní speciál z Rožňavy

Rozhovory o vesmíru - Letní speciál z Rožňavy

Devátý díl vidcastu Rozhovory o vesmíru
Autor: Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU

Léto je tady a tak jsme pro vás připravili trochu odlehčenější formát Rozhovorů o vesmíru. Úlohy moderování se ujala Zuzana Kovačič Hanzelová, o kulturní oživení se postarala hip hopová kapela Modré hory a areál našeho ústavu jsme vyměnili za prostory Kultúrno-kreativného centra Kláštor v Rožňave.

Už několikrát jsme přemýšleli o realizaci speciální epizody, kde bychom mohli interagovat s našimi diváky i jinak, než formou YouTubových komentářů. Doba tomu moc nepřála, ale začátkem prázdnin se konečně naskytla příležitost, kterou jsme rychle využili.

Letní speciál přichází z Norbertova rodného města Rožňavy, kde nám Kultúrno-kreativné centrum Kláštor nabídlo své jedinečné prostory a technické zázemí. Role moderování se ujala Zuzana Kovačic Hanzelová a letní atmosféru svoji hudbou dokreslila hip hopová kapela Modré hory.

V průběhu debaty mluvíme o novinkách v miliardářských vesmírných závodech, řešíme návrat člověka na Měsíc a první let na Mars, dále vysvětlujeme co zatím víme o temné hmotě a energii, diskutujeme reálnost jiného inteligentního života ve vesmíru, názory na zveřejněné materiály americké vlády o pozorování UFO (dnes UAP) a mnohé další témata.

Letní speciál Rozhovorů o vesmíru najdete na: https://youtu.be/U3dTsjAIpGg

Václav Glos

Doktorand na Ústavu teoretické fyziky a astrofyziky Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, kde zároveň působí jako zástupce pro styk s veřejností. Zabývá se výzkumem slupkových galaxií pod vedení dr. Jungwierta. Ve zbylém čase popularizátor přírodních věd působící na Hvězdárně Vyškov jako demonstrátor večerních programů a správce pozorovací techniky. Spoluzakladatel Astronomického kroužku v Brně.

Štítky: Červí díra, Černá díra, Temná energie, Temná hmota, Blue Origin, Virgin Galactic, Jeff Bezos, Richard Branson, Samuel Kováčik, Norbert Werner, Vidcast, Ústav teoretické fyziky a astrofyziky PřF MU

Jižní kříž nad horou

Fotografie je focena v Chilských Andách v podmínkách s velmi nízkým světelným smogem.