Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Martin Černický

iDnes - Před 100 lety

Seriál na portálu iDnes.cz, tentokrát o České astronomické společnosti.

Jiří Grygar

185 let Eleonory Ehrenbergové

Před 185 lety se narodila pěvkyně Eleonora Ehrenbergová, která při premiéře Smetanovy Prodané nevěsty v roce 1866 zpívala roli Mařenky. Zemřela v roce 1912. Byla rozhodující spojkou při nákupu pozemku pro observatoř v Ondřejově. Přátelila se s prof. Nušlem, prof. Šafaříkem a bratry Fričovými.

Josef Forman

Hledání nové fyziky

HLEDÁNÍ NOVÉ FYZIKY TEORIE STRUN, ČERNÉ DÍRY, MODERNÍ KOSMOLOGIE A VELKÉ SJEDNOCENÍ Existuje mnoho fundamentálních otázek ohledně našeho vesmíru, na které není současná fyzika schopna odpovědět. Obraz světa, který jsme do dnešní doby byli schopni složit, vykazuje mnohé nedostatky a podivnosti, které jednoho dne budeme – doufejme – schopni vysvětlit. Leží před námi ale spousta těžkých otázek, na jejichž vyřešení bude věda muset vynaložit nemalé úsilí – to vše navíc za předpokladu, že nám to přírodní zákony vůbec dovolí. Na druhou stranu jsme si alespoň vědomi toho, že naše poznání světa není úplné a současně již také tušíme, že právě nyní stojíme na samotném prahu zásadních vesmírných objevů...

Okna vesmíru dokořán

Máte poslední šanci se přihlásit na výjimečný astronomický seminář Okna vesmíru dokořán, který pořádá v sobotu 21. 10. 2017 v Plzni Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s 25. ZŠ v Plzni a Fakultou pedagogickou ZČU u příležitosti 100. výročí založení České astronomické společnosti. V případě zájmu se prosím přihlaste na webových stránkách kof.zcu.cz/ak/okna/.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku