Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Josef Forman

Hledání nové fyziky

HLEDÁNÍ NOVÉ FYZIKY TEORIE STRUN, ČERNÉ DÍRY, MODERNÍ KOSMOLOGIE A VELKÉ SJEDNOCENÍ Existuje mnoho fundamentálních otázek ohledně našeho vesmíru, na které není současná fyzika schopna odpovědět. Obraz světa, který jsme do dnešní doby byli schopni složit, vykazuje mnohé nedostatky a podivnosti, které jednoho dne budeme – doufejme – schopni vysvětlit. Leží před námi ale spousta těžkých otázek, na jejichž vyřešení bude věda muset vynaložit nemalé úsilí – to vše navíc za předpokladu, že nám to přírodní zákony vůbec dovolí. Na druhou stranu jsme si alespoň vědomi toho, že naše poznání světa není úplné a současně již také tušíme, že právě nyní stojíme na samotném prahu zásadních vesmírných objevů...

Okna vesmíru dokořán

Máte poslední šanci se přihlásit na výjimečný astronomický seminář Okna vesmíru dokořán, který pořádá v sobotu 21. 10. 2017 v Plzni Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s 25. ZŠ v Plzni a Fakultou pedagogickou ZČU u příležitosti 100. výročí založení České astronomické společnosti. V případě zájmu se prosím přihlaste na webových stránkách kof.zcu.cz/ak/okna/.

Adam Malíř

Noc vědců na Pardubické hvězdárně

Letošní NOC VĚDCŮ 2017 proběhla mimo pozorování noční oblohy úspěšně. Děkujeme veřejnosti za návštěvu!

Zatmění Slunce v USA

Zatmění Slunce provázelo vesměs dobré počasí a pozorovaly ho i zástupy našich astronomů. V galerii nám přistály skvělé fotografie od Radima Strycharskiho (viz též přiložený snímek). Prohlédněte si nejnovější snímky čtenářů. Najdete tam mimo jiné i pěkný snímek nadoblačných blesků nebo zákryt Aldebaranu.

cas100geo (Petr Bartoš)

Vesmírná keš nabízí zajímavé upomínkové předměty

Termín (9.9.2017) megaeventu Vesmírná keš / Cache in Space se nám blíží, a proto upozorňujeme, že je vhodné si včas objednat v e-shopu vámi požadované předměty (geocoiny, sérii CWG se 100 podobiznami astronomů, …). Dne 8.8.2017 uzavíráme počty do výroby, a i když budou některé předměty vyrobeny navíc, bude platit hláška „do vyprodání zásob“.

Fotogalerie z Astronomického dne v areálu kláštera Teplá

Na webových stránkách Západočeské pobočky ČAS www.zpcas.cz si můžete prohlédnout rozsáhlou fotografickou galerii z Astronomického dne. Akce v Teplé byla krásnou a důstojnou akcí uspořádanou u příležitosti stého výročí založení České astronomické společnosti.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

Protuberance