Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Adam Malíř Astronomie

V Pardubicích se zahajuje odborné pozorování Slunce

Dynamičnost Slunce je stále předmětem výzkumu fyziků po celém světě. Přitom se každý může zapojit do jeho dokumentace. U nás to není jenom Sluneční oddělení AsÚ AV ČR, ale také hvězdárny, které pozorování dovedou alespoň částečně zpřístupnit široké veřejnosti. Takovým příkladem je i nově hvězdárna barona Artura Krause v Pardubicích. Více v tiskové zprávě.

Štěpán Kovář Astronomie

Keplerovo muzeum se stěhuje

K 31. 12. 2017 došlo k uzavření Keplerova muzea v Praze. Expozice se stěhuje do Národního technického muzea (NTM na Letné), kde bude opět otevřeno jako samostatná expozice. Předpokládané datum: 15. 5. 2018.

Žádná velká polární záře

Zjistili jsme, že se některými internetovými médii šíří zřejmě falešná zpráva, že na Slunci došlo k silné erupci a že mají být velké polární záře. Nic takového nenastalo. Pouze je shodou okolností k Zemi natočena koronální díra, která zvýší rychlost slunečního větru a to může vyvolat pěkné polární záře v severských oblastech. To je ovšem poměrně standardní jev a u nás by nic vidět být nemělo.

GRYGAR - premiéra se blíží

Film GRYGAR jde v březnu do vybraných kin. Životopisný film o astrofyzikovi a popularizátorovi astronomie a čestném předsedovi České astronomické společnosti můžete vidět již v tomto týdnu.

Premiéra proběhne již toto úterý 13. března na Slezské univerzitě v Opavě,

17. 3. promítání v kině Atlas v Praze

18. 3. od 20 hodin na kanálu Prima Zoom

SOHO funguje

Jestliže jste v posledních týdnech zaznamenali nedostupnost nových fotografií ze SOHO na známém webu, je to dáno dle slov Karla Battamse tím, že NASA/Goddard z tech. důvodů nyní nezpracovává snímky z observatoře. Jak je vidět na webu helioviewer.org snímky ale k dispozici jsou. Od pondělí by měl být spuštěn náhradní archív fotek, říká Karl Battams. O dalším vývoji budeme informovat.

Novinky můžete odebírat přes RSS.