Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Štěpán Kovář

Keplerovo muzeum se stěhuje

K 31. 12. 2017 došlo k uzavření Keplerova muzea v Praze. Expozice se stěhuje do Národního technického muzea (NTM na Letné), kde bude opět otevřeno jako samostatná expozice. Předpokládané datum: 15. 5. 2018.

Žádná velká polární záře

Zjistili jsme, že se některými internetovými médii šíří zřejmě falešná zpráva, že na Slunci došlo k silné erupci a že mají být velké polární záře. Nic takového nenastalo. Pouze je shodou okolností k Zemi natočena koronální díra, která zvýší rychlost slunečního větru a to může vyvolat pěkné polární záře v severských oblastech. To je ovšem poměrně standardní jev a u nás by nic vidět být nemělo.

GRYGAR - premiéra se blíží

Film GRYGAR jde v březnu do vybraných kin. Životopisný film o astrofyzikovi a popularizátorovi astronomie a čestném předsedovi České astronomické společnosti můžete vidět již v tomto týdnu.

Premiéra proběhne již toto úterý 13. března na Slezské univerzitě v Opavě,

17. 3. promítání v kině Atlas v Praze

18. 3. od 20 hodin na kanálu Prima Zoom

SOHO funguje

Jestliže jste v posledních týdnech zaznamenali nedostupnost nových fotografií ze SOHO na známém webu, je to dáno dle slov Karla Battamse tím, že NASA/Goddard z tech. důvodů nyní nezpracovává snímky z observatoře. Jak je vidět na webu helioviewer.org snímky ale k dispozici jsou. Od pondělí by měl být spuštěn náhradní archív fotek, říká Karl Battams. O dalším vývoji budeme informovat.

Projekt ERASMUS+ nabízí možnosti studentům

Mladí astronomové z České republiky budou mít možnost vycestovat v rámci programu ERASMUS+, který nabízí výměnné stáže s Instituto de Astrofisica de Canarias ve Španělsku a se slovenskými výzkumnými institucemi.

Miloš Podařil

Astronomický tábor 2018

Přihlašování na Astronomický tábor 2018 Jihlavské astronomické společnosti bylo spuštěno (tábor proběhne v termínu 21. 7. až 4. 8. 2018 na táborové základně Hájena Černé lesy u Brtnice na Jihlavsku). V tuto chvíli v tábořišti zbývají poslední čtyři volná místa. Více informací o táboře a přihlášky na http://www.astronomickytabor.cz.

Adam Malíř

Zákryt Aldebaranu Měsícem.

V závěru tohoto roku na Silvestra 31. 12. máme příležitost spatřit astronomický zákryt hvězdy Aldebaran Měsícem nad západním obzorem, který by se měl podle předpovědi odehrát mezi cca 02:23:16 - 03:09:11 SEČ (Praha). Bohužel, z aktuálních dat družic MSG můžeme akorát konstatovat, že v době úkazu budeme vystaveni dešťům.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

Protuberance