Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Miloš Podařil Ostatní

Astronomický tábor 2019

Na letošním ročníku letního dětského Astronomického tábora Jihlavské astronomické společnosti zbývají poslední volná místa. Více info o táboře (vč. on-line přihlášky) je k dispozici na webu http://astronomickytabor.cz/. Tábor proběhne na táborové základně Hájenka Černé lesy u Brtnice na Jihlavsku v termínu od 19. 7. do 1. 8. 2019.

Jana Žďárská Astronomie

9 gravitačních manévrů sondy BepiColombo

Sonda, která odstartovala v říjnu 2018, doputuje k Merkuru na konci roku 2025. Mise k Merkuru je poměrně složitá, sonda během ní využije rekordních devět gravitačních manévrů u tří planet - podívejte se na video. Celkově průzkumník urazí devět miliard kilometrů, uskuteční 18 oběhů Slunce a jeho nejvyšší rychlost dosáhne těžko představitelných 60 km/s.

Redakce Astro.cz Astronomie

Brněnská pobočka založena!

Dnes 28. listopadu 2018 byla oficiálně založena (po téměř 20 letech obnovena) Brněnská pobočka ČAS. Prozatímní výbor pobočky byl ustaven ve složení předseda: Jiří Prudký, místopředseda: Jarmila Zobačová, hospodář: Karel Drda, první člen: Jiří Dušek. První setkání členů pobočky je plánováno na polovinu ledna 2019. Zájemci o členství se mohou hlásit - přihláška.

Miloslav Druckmüller Kosmonautika

Kniha Mechanika kosmického letu

Právě vyšla nová kniha, která v naší literatuře velmi chyběla. Je to monografie Doc. Ing. Vladimíra Daňka, Csc . z Leteckého ústavu FSI VUT v Brně, která se zabývá velmi komplexně problematikou kosmických letů. Knihu lze doporučit všem vážným zájemcům o kosmonautiku. Více.

Martin Mašek Kosmonautika

Dalekohled Kepler definitivně skončil

Kosmická sonda Kepler přestala fungovat. Došlo ji palivo, které umožňovalo udržovat orientaci sondy v prostoru. Byla to úžasná mise, která pomohla odhalit tisíce nových světů a data z Keplera budou astronomům sloužit ještě dlouho.

Novinky můžete odebírat přes RSS.

Měsíc s letadlem

Fotografie Měsíce s právě prolétajícím letadlem.