Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Adam Malíř

Noc vědců na Pardubické hvězdárně

Letošní NOC VĚDCŮ 2017 proběhla mimo pozorování noční oblohy úspěšně. Děkujeme veřejnosti za návštěvu!

Zatmění Slunce v USA

Zatmění Slunce provázelo vesměs dobré počasí a pozorovaly ho i zástupy našich astronomů. V galerii nám přistály skvělé fotografie od Radima Strycharskiho (viz též přiložený snímek). Prohlédněte si nejnovější snímky čtenářů. Najdete tam mimo jiné i pěkný snímek nadoblačných blesků nebo zákryt Aldebaranu.

cas100geo (Petr Bartoš)

Vesmírná keš nabízí zajímavé upomínkové předměty

Termín (9.9.2017) megaeventu Vesmírná keš / Cache in Space se nám blíží, a proto upozorňujeme, že je vhodné si včas objednat v e-shopu vámi požadované předměty (geocoiny, sérii CWG se 100 podobiznami astronomů, …). Dne 8.8.2017 uzavíráme počty do výroby, a i když budou některé předměty vyrobeny navíc, bude platit hláška „do vyprodání zásob“.

Fotogalerie z Astronomického dne v areálu kláštera Teplá

Na webových stránkách Západočeské pobočky ČAS www.zpcas.cz si můžete prohlédnout rozsáhlou fotografickou galerii z Astronomického dne. Akce v Teplé byla krásnou a důstojnou akcí uspořádanou u příležitosti stého výročí založení České astronomické společnosti.

Světelné znečištění bude tématem dnešního zasedání vlády

Po půlroční práci mezirezortní pracovní skupiny dnes vláda projedná skoro 70stránkovou zprávu, která informuje o stavu světelného znečištění v ČR, o jeho negativních důsledcích v mnoha oblastech života lidí i přírody a o tom, jak je nebo spíše jak není státem zajištěna možnost občana bránit se proti bezohlednému, obtěžujícímu a nesprávnému nočnímu svícení. Více v tiskové zprávě Ministerstva životního prostředí - https://www.mzp.cz/cz/news_170724_SZ.

Novinky můžete odebírat přes RSS.