Úvodní strana  >  Novinky

Novinky

Uctění památky M. R. Štefánika

V neděli 14. dubna 2019 uctila Česká astronomická společnost památku Milana Rastislava Štefánika, jehož 100. výročí tragického úmrtí si všichni připomeneme 4. května. Následoval odborný seminář o M. R. Štefánikovi v budově Štefánikovy hvězdárny.

Jan Kožuško

Známe finalisty 16. ročníku Astronomické olympiády

V pátek 12. a v sobotu 13. dubna se v Planetáriu Praha sešla 15členná porota krajského kola Astronomické olympiády. Vyhodnotila více než tisícovku prací a vybrala sedm desítek finalistů do květnových celostátních kol v Praze a Opavě. Výsledky jsou již teď k dispozici na webu Astronomické olympiády. Zvláštní poděkování za poskytnutí zázemí pro práci poroty patří řediteli Planetum, Jakubu Rozehnalovi.

Andrew Feustel v ČR

Astronaut Andrew Feustel přistál se svou ženou Indírou v Praze ve čtvrtek odpoledne. Navštíví Prahu, Brno, Ostravu, Olomouc či Terezín. Zdroj.

Jana Žďárská

InSIGHT - komplikace "Krtka" na Marsu

"Krtek" na Marsu v současnosti nepracuje - při vrtání narazil nehluboko pod povrchem na překážku (zřejmě kámen). Během snahy se přes ni probít se aparatura, která jej vypouští/drží začala po povrchu pohybovat a to o několik cm. Navíc se pozice Krtka uklonila přibližně o 15°. Krtek je zčásti stále v zemi a zčásti stále v držáku. Nyní se řeší, zdali nedošlo ke vzpříčení Krtka v držáku a tím i jeho zaseknutí a zdali uklonění nevadí a stále bude schopen se přes překážku probít. Více v angličtině.

Jaroslav Kuba

Školní observatoř

V rámci vybudování odborných učeben v Základní Škole v Těptíně, vybudujeme profesionální školní observatoř. O škole - viz info na www.skolateptin.cz.

Martin Černický

Jarní MHV 2019

Zveme všechny astronomické nadšence, amatérské a profesionální astronomy, na tradiční setkání pod jarní oblohou. Více o akci i jak se na ní přihlásit najdete zde. Těšíme se na Vás!

Josef Mezera

Aktuálně ze Slunce

Po dlouhé době se na Slunci dělo něco, co by mohlo zajímat i širokou veřejnost.

Ultima Thule v největším detailu

22. února byl zveřejněn nejdetailnější možný záběr planetky 2014 MU69, přezdívané Ultima Thule. Týmu New Horizons se podařilo přesně trefit planetku kamerou LORRI a 6,5 min před největším přiblížením 1. 1. 2019 pořídili skvělý záběr s rozlišením 33 m/pix. Zdroj.

Novinky můžete odebírat přes RSS.