Úvodní strana  >  Společnost  >  Pořádáme...  >  Astronomická expedice Úpice

Astronomická expedice Úpice

Astronomická expedice - brána k úchvatným zážitkům pod hvězdným nebem, cesta k poznání a nalezení přátel na celý život! Autor: Astronomická expedice
Autor: Astronomická expedice

Astronomická expedice navazuje svou tradicí na legendární meteorářské expedice (nejen České astronomické společnosti) z dob Československa. Její tradice tedy sahá do roku 1954. Dvoutýdenní tábor posledních několik desetiletí probíhal na pozemku úpické hvězdárny. V roce 2020 tato "letní škola astronomie" opustila prostory úpické hvězdárny. Od roku 2021 probíhá Astronomická expedice na soukromém pozemku v obci Sítiny nedaleko Chocně. V současné době jsou hlavními pořadateli Amatérská prohlídka oblohy, Sekce proměnných hvězd a exoplanet a Fyzikální ústav AV ČR.

Jeho hlavní náplní je poznávat s ostatními účastníky oblohu, vyzkoušet si základy digitální astrofotografie, poznat metodiky astronomických pozorování, zkusit si pozoruhodné fyzikální experimenty a mnoho dalšího... Především je to ale dvoutýdenní příležitost poznat se s úžasnými lidmi, které zdaleka nepojí jen touha po poznání a náklonnost k astronomii. Tento seriál obsahuje archivované pozvánky a přibližuje ty nejpozoruhodnější mementa či pokusy...

1. Pozvánka – Astronomická expedice 2022
  2. Astronomická expedice v Sítinách 2021
  3. Jaká byla Astronomická expedice 2020?
  4. Pozvánka - Astronomická expedice 2020
  5. Pozvánka - Astronomická expedice Úpice 2019
  6. Pozvánka - Astronomická expedice Úpice 2018
  7. Zahráli jsme si na oděvní návrháře a vyzkoušeli kyanotypii – historickou fotografickou techniku
  8. Astronomická expedice Úpice 2017 - nejlepších 16 dnů v roce
  9. Hon na Mezinárodní vesmírnou stanici
  10. Astronomická expedice 2017
  11. Lampička pro astronomy se superkondenzátorem
  12. Astronomická expedice: Modely raket
  13. Astronavigace na Astronomické expedici
  14. Experiment: rozbíjeli jsme “asteroid”
  15. Toužíte po letním dobrodružství? Pojeďte s námi na Astronomickou expedici!
  16. Astronomická expedice 2015