Úvodní strana  >  Společnost  >  Pořádáme...  >  Astronomická expedice Úpice

Astronomická expedice Úpice

Astronomická expedice - brána k úchvatným zážitkům pod hvězdným nebem, cesta k poznání a nalezení přátel na celý život! Autor: Astronomická expedice
Autor: Astronomická expedice

Astronomická expedice navazuje svou tradicí na legendární meteorářské expedice (nejen České astronomické společnosti) z dob Československa. Její tradice tedy sahá do roku 1954. Dvoutýdenní tábor posledních několik desetiletí probíhal na pozemku úpické hvězdárny. V roce 2020 tato "letní škola astronomie" opustila prostory úpické hvězdárny. V současné době jsou hlavními pořadateli Amatérská prohlídka oblohy, Sekce proměnných hvězd a exoplanet a Fyzikální ústav AV ČR.

Jeho hlavní náplní je poznávat s ostatními účastníky oblohu, vyzkoušet si základy digitální astrofotografie, poznat metodiky astronomických pozorování, zkusit si pozoruhodné fyzikální experimenty a mnoho dalšího... Především je to ale dvoutýdenní příležitost poznat se s úžasnými lidmi, které zdaleka nepojí jen touha po poznání a náklonnost k astronomii. Tento seriál obsahuje archivované pozvánky a přibližuje ty nejpozoruhodnější mementa či pokusy...

1. Jaká byla Astronomická expedice 2020?
  2. Pozvánka - Astronomická expedice 2020
  3. Pozvánka - Astronomická expedice Úpice 2019
  4. Pozvánka - Astronomická expedice Úpice 2018
  5. Zahráli jsme si na oděvní návrháře a vyzkoušeli kyanotypii – historickou fotografickou techniku
  6. Astronomická expedice Úpice 2017 - nejlepších 16 dnů v roce
  7. Hon na Mezinárodní vesmírnou stanici
  8. Astronomická expedice 2017
  9. Lampička pro astronomy se superkondenzátorem
  10. Astronomická expedice: Modely raket
  11. Astronavigace na Astronomické expedici
  12. Experiment: rozbíjeli jsme “asteroid”
  13. Toužíte po letním dobrodružství? Pojeďte s námi na Astronomickou expedici!
  14. Astronomická expedice 2015
  15. Astronomická expedice Úpice 2014
  16. Astronomická expedice 2013
  17. Astronomická expedice 2012
  18. Astronomická expedice 2009 - Procestujte Galaxii
  19. Astronomická expedice 2008 – Mezi nebem a Zemí
  20. Astronomická expedice 2007 - Vaše cesta do vesmíru
  21. Astronomická expedice 2005 - Vesmír v hrsti
  22. Astronomická expedice - Váš první kontakt s vesmírem
  23. Astronomická expedice Úpice

Petr Scheirich

Mgr. Petr Scheirich, Ph.D. (*1979) je český astronom a popularizátor astronomie. Zabývá se především meziplanetární hmotou a malými tělesy Sluneční soustavy. Tohoto času je zaměstnán v Astronomickém ústavu AV ČR v Ondřejově, a to v Oddělení meziplanetární hmoty. Dále je členem sdružení Amatérská prohlídka oblohy a Společnosti pro meziplanetární hmotu. Ve volném čase se vášnivě zabývá astronavigací a historií navigace, a to i jako aktivní námořník. Více na jeho stránkách.

Štítky: Expedice Úpice