Úvodní strana  >  Společnost  >  Síň slávy  >  Jiří Dušek

Jiří Dušek

Rok narození : 1971

Cena Zdeňka Kvíze za rok 1998

Mgr. Jiří Dušek, Ph.D. (nar.) je ředitelem Hvězdárny a planetária v Brně, kde se mj. věnuje přípravě multivizuálních představení pod umělou oblohou planetária. Je autorem řady populárně-vědeckých publikací, vyučuje na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity, předsedá Sdružení hvězdáren a planetárií.

Po Jiřím Duškovi je pojmenová planetka (14054) Dušek, kterou objevila Lenka Šarounová v Ondřejově.

Cena Zdeňka Kvíze

Cena Zdeňka Kvíze za Jiřímu Duškovi udělena zejména za významnou činnost v oblasti popularizace astronomie.

Štítky: Cena Zdeňka Kvíze, Jiří Dušek

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 23. 3. do 29. 3. 2020. Měsíc bude v novu. Večer je vidět jasná planeta Venuše. Ráno jsou poblíž sebe Mars, Jupiter a Saturn. Zájemci o komety si mohou dvě středně jasné prohlédnout relativně vysoko na obloze a jednu také večer nízko na západě. V neděli 29. března přecházíme na letní čas. Přes utlumení dění ve společnosti ještě probíhají nějaké starty raket a přípravy běží, s patřičnými karanténními opatřeními, i směrem ke startu Sojuzu k ISS. Před 360 lety se narodil Christiaan Huygens, objevitel měsíce Titan.

Konfigurace Venuše a Měsíce nad západním obzorem