Úvodní strana  >  Společnost  >  Síň slávy  >  Lenka Kotková

Lenka Kotková

Lenka Kotková, zdroj: wikipedia.org

Rok narození : 1973

Cena Zdeňka Kvíze za rok 2000

Bc. Lenka Kotková rozená Šarounová (nar. 26. 7. 1973) vystudovala meteorologii na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Již během svého studia spolupracovala s Astronomickém ústavu AV ČR v Ondřejově, kde se zabývala fotometrií proměnných hvězd a pozorováním blízkozemních planetek. Od roku 1996 je zde zaměstnaná. Během svého působení v oddělení meziplanetární hmoty identifikovala spolu s Petrem Pravcem, Markem Wolfem a Petrem Kušnirákem velkou část dosud známých binárních planetek. V téže době objevila či spoluobjevila více než sto planetek převážně z hlavního pásu.

Od roku 2003 pracuje Lenka Kotková ve stelárním oddělení jako pozorovatelka na dvoumetrovém ondřejovském dalekohledu. Věnuje především zpracování a analýze dat, vývoji databází, spektroskopickým a fotometrickým pozorováním.

Po Lence Kotkové je pojmenovaná planetka (10390) Lenka, kterou objevili její kolegové Petr Pravec a Marek Wolf.

(text s využitím wikipedia.org)

Cena Zdeňka Kvíze za rok 2000

Cena Zdeňka Kvíze za byla Bc. Lence Šarounové udělena zejména za významnou činnost v oboru proměnných hvězd.

Štítky: Cena Zdeňka Kvíze, Lenka Kotková

38. vesmírný týden 2023

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 18. 9. do 24. 9. 2023. Měsíc bude v první čtvrti a večer je pouze velmi nízko nad obzorem. Večer je nejlépe pozorovatelný Saturn, který později doplňuje také jasný Jupiter. Ráno se k nepřehlédnutelné Venuši přidává Merkur. Slunce vyvrhlo oblak hmoty směřující k Zemi. Kometa Nišimura po pěkném ranním představení zmizela i z večerní oblohy. Astronomický ústav vydal analýzu bolidu z 10. září. Na ISS dorazila posádka v lodi Sojuz MS-24. ISS můžeme vidět přelétat večer na obloze. Startovaly další starlinky a řadu teček letící oblohou spatřilo mnoho pozorovatelů. Před 20 lety zanikla v atmosféře Jupiteru sonda Galileo.

Zbytky supernovy v Plachtách