Úvodní strana  >  Společnost  >  Síň slávy  >  Lenka Kotková

Lenka Kotková

Lenka Kotková, zdroj: wikipedia.org

Rok narození : 1973

Cena Zdeňka Kvíze za rok 2000

Bc. Lenka Kotková rozená Šarounová (nar. 26. 7. 1973) vystudovala meteorologii na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Již během svého studia spolupracovala s Astronomickém ústavu AV ČR v Ondřejově, kde se zabývala fotometrií proměnných hvězd a pozorováním blízkozemních planetek. Od roku 1996 je zde zaměstnaná. Během svého působení v oddělení meziplanetární hmoty identifikovala spolu s Petrem Pravcem, Markem Wolfem a Petrem Kušnirákem velkou část dosud známých binárních planetek. V téže době objevila či spoluobjevila více než sto planetek převážně z hlavního pásu.

Od roku 2003 pracuje Lenka Kotková ve stelárním oddělení jako pozorovatelka na dvoumetrovém ondřejovském dalekohledu. Věnuje především zpracování a analýze dat, vývoji databází, spektroskopickým a fotometrickým pozorováním.

Po Lence Kotkové je pojmenovaná planetka (10390) Lenka, kterou objevili její kolegové Petr Pravec a Marek Wolf.

(text s využitím wikipedia.org)

Cena Zdeňka Kvíze za rok 2000

Cena Zdeňka Kvíze za byla Bc. Lence Šarounové udělena zejména za významnou činnost v oboru proměnných hvězd.

Štítky: Cena Zdeňka Kvíze, Lenka Kotková