Úvodní strana  >  Společnost  >  Síň slávy  >  Kamil Hornoch

Kamil Hornoch

Kamil Hornoch u svého 35cm reflektoru v Lelekovicích. Autor: Dalibor Hanžl
Kamil Hornoch u svého 35cm reflektoru v Lelekovicích.
Autor: Dalibor Hanžl

Rok narození : 1972

Cena Zdeňka Kvíze za rok 1996

Kamil Hornoch (nar. 5. prosince 1972) od roku 2007 pracuje v Astronomickém ústavu Akademie věd v Ondřejově, kde se věnuje výzkumu planetek. Již před tím se však astronomií zabýval jako amatér a z té doby jsou známy především jeho objevy nov v galaxiích M31 a M81. V roce 2006 mu Pacifická astronomická společnost udělila cenu Amateur Achievement Award.

Astronomií se Kamil Hornoch zabývá od roku 1984. Od roku 1985 se věnuje odborným pozorováním komet, meteorů, sluneční fotosféry, proměnných hvězd, planet a zákrytů hvězd.

(text s využitím wikipedia.org)

Po Kamilu Hornochovi je pojmenovaná planetka (14124) Kamil, kterou objevila Lenka Šarounová v Ondřejově.

Cena Zdeňka Kvíze za rok 1996

Cena Zdeňka Kvíze za byla Kamilu Hornochovi udělena zejména za významnou činnost v oboru meziplanetární hmoty.

Štítky: Cena Zdeňka Kvíze, Kamil Hornoch